Volkswagen Neo – Wordt dit de meest populaire leaseauto van Volkswagen in 2019?

Tijdens de autoshow in Frankfurt in 2017 presenteerde Volkswagen een conceptauto waarmee zij de elektrische automarkt willen gaan bestormen. Dit zal een middenklasse hatchback auto gaan worden. Volkswagen heeft natuurlijk al 2 volledige elektrische modellen maar deze zijn nog niet gebouwd op het MEB platform van Volkswagen. Dit  platform is special ontworpen voor de volledige elektrische auto en de eerste auto met deze architectuur zal de Volkswagen Neo worden. Wij verwachten dat Volkswagen met de Neo een gooi gaat doen als meest populaire elektrische leaseauto van 2019.


Prijs Volkswagen Neo

Tijdens de presentatie Frankfurt heeft Volkswagen de toezegging gedaan dat de prijs onder de € 30.000,00 komt te liggen. Hiermee laat Volkswagen direct zijn spierballen zijn. Vergelijkbare modellen  in het C segment kunnen niet tippen aan deze prijs. Een Nissan Leaf is geprijsd op ongeveer € 35.000,00 en ook een BMW I3 of Hyundai Kona zijn veel hoger geprijsd. Als Volkswagen daadwerkelijk met deze prijs de markt gaat bestormen, dan is de verwachting dat er eind 2019 behoorlijk veel Volkswagen Neo’s op de weg te zien zullen zijn.


Actieradius Volkswagen Neo

Het platform waar Volkswagen de auto op gaat bouwen biedt veel ruimte voor de plaatsing van de batterij. De verwachting is dat de minimale actieradius op ongeveer 400 kilometer zal zijn op basis van NEDC norm. Het gaat hier dan wel om het kleinste accupakket. Vanuit een eerdere rapporten vanuit Volkswagen is er gesproken over een actieradius van 400 tot 600 kilometer op basis van de NEDC norm. Gelet op de gemiddelde kilometers die door de leaserijders in Nederland wordt gemaakt is dit ruim voldoende.


Levertijd Volkswagen Neo

In eerste instantie had Volkswagen de ‘Neo’  gepland staan voor 2020. Omdat de concurrentie toch behoorlijk gas aan het geven is op de elektrische modellen heeft Volkswagen de keuze gemaakt om dit model wat naar voren te halen en derhalve zal de Neo in 2019 al te bewonderen zijn in de showroom. Het lijkt erop dat 2019 echt het jaar wordt van de elektrische auto in de middenklasse. Er is voor de leaserijder behoorlijk wat keus in dit segment en dit segment is ‘bijtellingstechnisch’ ook zeer aantrekkelijk omdat je over de volledige fiscale waarde maar 4% bijtelling hoeft te betalen.

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.