Schade en Ruitschade
De afhandeling bij een schade willen wij zo snel en soepel mogelijk laten verlopen. Daarom hebben wij voor u de meest voorkomende vragen op een rij gezet. Hierbij gaan wij ervan uit dat u de verzekering van de auto heeft meegenomen in het leasecontract. Mocht u zelf de auto verzekerd hebben, dan loopt alles via uw eigen verzekering. Wel dient u H4 Lease wel binnen 24 uur op de hoogte te stellen van de schade.
Schade of ruitschade, wat moet ik doen?
Is het nog mogelijk en veilig om verder te rijden? Neem dan zo spoedig mogelijk contact op met H4 Lease. Wij helpen u met het afwikkelen van de schade en het maken van een afspraak om uw auto zo snel mogelijk te herstellen. H4 Lease maakt gebruik van geselecteerde schadeherstelbedrijven met een landelijke dekking. Kleine schades dienen binnen drie maanden hersteld te zijn. Gaat het om een eenzijdige schade? Dan kunt u direct het schadeformulier invullen.
Ik kan niet meer verder rijden, wat nu?
Is de schade zo groot dat u niet verder kunt rijden of dat het niet verantwoord is om verder te rijden, neem dan contact op met H4 Lease via telefoonnummer 0570-200 999 . Dit kan 24 uur per dag en 7 dagen per week. Buiten kantoortijden wordt u automatisch doorgeschakeld naar onze alarmcentrale. Wij kunnen voor u een vervangende auto regelen mocht u hier gebruik van willen maken, hier kunnen kosten aan verbonden zijn. Informeer daarom ook bij uw wagenparkbeheerder.
Wat moet ik invullen?
U dient, eventueel samen met de tegenpartij, een schadeformulier in te vullen, te ondertekenen en op te sturen naar H4 Lease. Denk hierbij ook aan de achterzijde. Deze kunt u ook scannen en mailen naar info@h4.nl. Of download hier uw Europees schadeformulier, dit formulier kunt u digitaal invullen en direct per mail aan ons verzenden.
Is de tegenpartij niet bekend of is deze doorgereden, dan verzoeken wij u – naast het invullen van het schadeformulier – hiervan bij de politie aangifte te doen. Dit kan ook online via www.politie.nl. Het aangifterapport ontvangen wij graag binnen 48 uur. Bewaar altijd een kopie voor uw eigen administratie. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op voor de afhandeling van de schade.
Ruitschade
Bij een beschadigde voorruit (ster) is het van belang om de beschadiging zo snel mogelijk te laten repareren. Betreft het een beschadiging (ster) in de voorruit of vervanging dan kunt u deze, zonder contact op te nemen met H4 Lease, laten repareren of vervangen.
U kunt hiervoor online een afspraak maken bij 123RUIT.nl of Autotaalglas. Schade aan overige ruiten moet wel altijd gemeld worden bij H4 Lease.
Bent u in het buitenland en heeft u ruitschade?
Meld de schade aan het callcenter van 123RUIT.nl in Nederland via +31 88 18 50 500. Zij zorgen ervoor dat u ter plaatse wordt geholpen door een lokale specialist.