Test: Nissan Leaf 2.0 Zero Edition.

Sinds vorige week hebben wij eerste nieuwe Nissan Leaf in ons wagenpark. Wij hebben de Zero Edition op voorraad en De Nissan Leaf is voor jou als  leaserijder zeer interessant vanwege zijn bijtelling en de verbeterde actieradius. Daarom hebben wij de auto direct aan een rijtest onderworpen omdat wij graag willen weten of ons enthousiasme ook terecht is.


Uiterlijk

Wat als eerste opvalt aan de auto is het uiterlijk van de Nissan Leaf. De auto heeft een sportieve look en is een sterke verbetering ten opzichte van het oude model. De auto is voorzien van privacy glass en heeft standaard de 17 inch lichtmetalen velgen. De introductieversie van de Nissan Leaf heeft chromen handgrepen die ervoor zorgen dat de auto de stoerdere uitstraling krijgt.


Interieur

Wanneer we het portier open doen valt direct het donkere interieur op. De Nissan Leaf krijgt daardoor een luxe uitstraling. Het dashboard is voornamelijk zwart en en er zijn wat blauwe accenten in het interieur doorgevoerd. In het middenconsole heeft een groot display waarop alle belangrijke informatie wordt getoond. Het display is een touchscreen scherm maar kan ook met de knoppen worden bediend die links en rechts van het display zitten. Onder het display vind je de bediening voor de airconditioning en stoelverwarming. Ook zit hier de de knop om de auto te starten en 1 USB poort om bijvoorbeeld je telefoon op te laden. Tussen de beide stoelen is zit de pook voor de automaat.

Achterin is er genoeg ruimte voor medepassagiers. Er is genoeg beenruimte voor een volwassene en in de stoelen zit een opbergvak. De auto heeft 435 liter ruimte in de kofferbak. Hier moet je dan nog wel laadkabels opbergen maar Nissan heeft dit opgelost door links en rechtsvoor een ruimte mette creëren. Hierdoor behoudt je voldoende ruimte in de kofferbak. Nissan positioneert de Leaf in het C segment en dat is zeker terecht gezien de ruimte die in de auto zit.


Rijprestatie

De auto is uitgerust met een 150PK elektromotor. Dit zorgt ervoor dat jij je soepel kan bewegen door het verkeer. De Nissan Leaf gaat van o naar 100 km per uur in ongeveer 8 seconden en heeft een maximum snelheid van 144 km per uur. Wij verwachten alleen dat jij als leaserijder hier niet heel vaak zal doen omdat dit wel een behoorlijke impact heeft op actieradius. De auto stuurt heel soepel en ligt fijn op de weg.

De Nissan Leaf Zero Edition is tevens uitgerust met de nieuwste technologieën van Nissan. Wat de Nissan Leaf uniek maakt is de  e-Pedal. Met de e-Pedal geef je geef je gas, rem je af en kan je de auto ook helemaal stilzetten. Dit werkt verbazingwekkend goed! In 99% van het geval gebruik je het rempedaal niet meer. Alleen wanneer een voorganger plotseling stopt, kan je voor je eigen gemoedsrust het rempedaal nog gebruiken.  De Nissan Leaf heeft ook een Pro-pilot die ervoor zorgt dat je deels autonoom kan rijden. Op de snelweg zorgt hij ervoor dat jij netjes tussen de markering blijft rijden, houdt hij voldoende afstand op je voorganger en remt af indien jouw voorganger dat ook doet. Je moet alleen wel je handen aan het stuur blijven houden. Indien hij merkt dat jij dit niet doet, zal er een waarschuwingsignaal worden afgegeven.

 


Actieradius

De Nissan Leaf heeft een NEDC range van 387 kilometer. Maar als toekomstig leaserijder van de Nissan Leaf wil je toch weten wat de reële actieradius is. Wij hebben ruim 1.000 kilometer gereden met de auto en wij zijn dik tevreden met de actieradius. Ben jij een leaserijder die voornamelijk binnen de stadsgrenzen blijft, dan kan je ruim 300 kilometer rijden op een volle batterij. Juist door het E-Pedal wordt de batterij constant opnieuw opgeladen. Wanneer je veel op provinciewegen waar je 80 kilometer per uur dan heb je rij je ongeveer 275 kilometer op een volle batterij. Ben jij een leaserijder die veel op de snelweg zit, dan is het afhankelijk van de snelheid die je rijdt. Wanneer je rond de 100 kilometer per uur rijdt, dan is de actieradius ongeveer 220  wanneer je naar 120 kilometer gaat dan is 200 kilometer een reële actieradius voor de Nissan Leaf.

Gemiddeld genomen is de reële actieradius ongeveer 260 kilometer bij gecombineerd gebruik van snelweg en wegen binnen en buiten de bebouwde kom. Voor heel veel leaserijders is dit dus zeer interessant.


Laden

Het is fijn dat dat je Nissan Leaf een goede actieradius heeft maar het laden is ook goed geregeld. Er is een mogelijkheid om de auto op te laden bij snellaadstations. Het duurt ongeveer een half uur voordat je weer voldoende capaciteit hebt om verder te rijden. Waar jij als leaserijder wel rekening mee moeten houden is dat Nissan een beperking heeft gezet op het aantal maal snelladen op 1 dag. Je kan 2 per dag naar een snellaadstation. Mocht je het toch nodig zijn om een derde keer langs een snellaadstation te gaan dan ben wordt de laadsnelheid beperkt zodat de accu niet zijn wordt beschadigd. De praktijk wijst echter uit dat het zeer sporadisch gebeurd, dat je 3 keer op een dag bij een  snellaadstation komt.


Nissan Leaf 2.0 Zero Edition leasen

Ben jij een leaserijder die gemiddeld tussen de 25.000 en 40.000 rijdt, dan is dit zeker een auto om te overwegen. De auto plaatst zichzelf in het C segment en heeft voldoende ruimte om als gezinsauto te worden gebruikt. De auto is voorzien van alle laatste technologie waardoor jij als leaserijder heerlijk rustig kan rijden. De auto heeft een fijn zitcomfort en het infotainment werkt goed.

Wil je meer informatie over het leasen van de  Nissan Leaf, dan zijn geven wij graag alle informatie. Wij hebben de auto tevens op voorraad, dus de snelle beslisser kan snel rijden! Dat is wat u mag verwachten van de meest flexibele leasemaatschappij van Nederland!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.